Planinsko društvo Tolmin

Gospodarski odsek - poročilo 2009

 

 

POROČILO GOSPODARSKEGA ODSEKA ZA LETO 2009

 

Gospodarski odsek je imel v preteklem letu 2009 dosti obsežnejše in bolj razvejano delo kot v letu 2008 V glavnem se je delo odvijalo na treh področjih gospodarskega delovanja društva,kot:

 

Zagotovitev pogojev za nemoteno obratovanje Koče na planini Razor.

Investicijska dejavnost, obsegala je dejavnosti v vezi izgradnje vodnega zbiralnika za kapnico zmogljivosti 70 m3.

Razna obnovitvena in vzdrževalna dela.

Koča je bila stalno odprta od 20. junija pa do 20. septembra.Oskrbovali sta jo vglavnem dve osebi,le od 20. julija pa do 15 avgusta je bila občasno v pomoč tretja oseba.

Tako kot v prejšnjih letih, je bila tudi lani ob koncu tedna nudena pomoč dežurnih članov društva. Dežurstva so se v glavnem odvijala po pripravljenem razporedu. Zaradi slabega vremena je bilo nekaj zamenjav in odpovedi.

Kočo je lani obiskalo 7240 gostov, kar je za  15,5 % manj kot v letu 2008.

Nočitev je bilo 668, od tega 462 domačih in 196 tujih.Nočitev je bilo za 45 % manj, kot leto poprej.

Lani smo gostili le eno šolo v naravi. Šola po programu FIHO se je vršila pred pred uradnim odprtjem koče in sicer od 2.do 4. junija. Udeležilo se je je 31 oseb, od tega 24 otrok in 7 inštruktorjev. Drugih šol ni bilo, bilo je sicer nekaj povpraševanj, vendar do realizacije ni prišlo.

V predsezoni je bila koča odprta skupno 21 dni, v posezoni pa 8 dni.To je bilo večinoma ob najavljenih večjih skupinah, prvomajskih praznikih in lepih koncih tedna.

Značilnost lanske sezone, je bilo zelo slabo vreme in to v glavnem ob koncu tedna. tako smo izgubili 5 celotnih  vikendov ( 20./ 21. in 27./ 28. 06., 04./ 05. 07., 12./ 13. ter 19./ 20. 09.) in 4 sobote ( 11. in 18. 07., 29. 08. in 05. 09.), ko zaradi izredno slabega vremena  ni bilo nobenega obiska. To praktično pomeni, da smo zaradi slabega vremena izgubili en mesec, kar je 1/3 sezone.

Imeli smo tudi velike probleme z osebjem. Par dni pred odprtjem koče nam je odpovedala kuharica s katero smo je bil sklenjen dokončen dogovor. V zadnjem trenutku je bilo treba najti hitro rešitev,dogovorili smo se z tremi kuharicami, ki so se skozi celo sezono menjavale, kakor je katera utegnila. Skupno je bilo opravljenih 14 menjav. Poudariti pa moram, da so bile zelo prizadevne in so svoje delo dobro opravljale, kljub temu pa so nam pogoste menjave povzročale ne malo težav, skrbi, vsklajevanj, uvajanj v delo in reševanj medsebojnih napetosti, ki se v takih razmerah vedno pojavljajo.

Grozilo nam je tudi pomanjkanje vode, z varčevanjem smo vzdržali do odhoda živine iz planine, ko smo nato vodo prečrpali iz njihovega v naš rezervoar.

Organizirane so bile tri delovne akcije in sicer:

23. maja je bila organizirana delovna akcija, čiščenja in poravnave dovozne poti, od

      planine Kuk do planine Razor. Akcije se je udeležilo 12 planincev. Pot je bila vzorno

      očiščena in poravnana, tako da smo lahko v naslednjih mesecih nemoteno dovažali

      blago in materijal za gradnjo.                                                                 

4. julija je bila organizirana delovna akcija prevoza drvi iz gozda do koče in zlaganje

na  dvorišču koče. Akcije se je udeležilo 11 planincev.

26 septembra je bila organizirana delovna akcija, žaganja in spravila dela drvi. Akcije

se je udeležilo 9 planincev.

Vse tri delovne akcije so, zahvaljujoč se prizadevnemu delu udeležencev, zelo dobro uspele.

Poleg zgoraj navedenega, so bila opravljena še vsa pripravljalna in vzdrževalna dela, ki jih je potrebno opraviti pred odpiranjem koče kot:dezinfekcija in polnjenje vodovodnega omrežja, ometanje dimnika in štedilnika, popravilo dvoriščne ograje, čiščenje okolice, pleskanje hodnika in stopnišča itd.

Zamenjana je bila odtočna cev iz kuhinje v maščobolovilec in montiran sifon ter podaljšan plato pred kočo desno od vhoda.

Skupno je bilo lani opravljenih na delovnih akcijah, pri pomoči v koči,dežurstvih, oskrbi koče v pred in posezoni ter raznih vzdrževalnih delih 2368 prostovoljnih delovnih ur.Glede na to, da se teh akcij udeležuje le ožji krog najbolj prizadevnih članov društva, to ni majhna številka in smo na njo lahko še kako ponosni.Brez tega dela Koča na planini Razor, še zdaleč ne bi obratovala uspešno, oziroma sploh ne bi obratovala.

V preteklem letu je bila izvršena investicija v izgradnjo novega dodatnega vodnega zbiralnika zmogljivosti 70 m3.Izgradnja le-tega je bila rezultat večletnih prizadevanj in razmišljanj, kako najbolj optimalno rešiti problem kroničnega pomanjkanja vode v sušnih poletnih mesecih. Predhodno je bilo potrebno opraviti številne aktivnosti, ki so bile pogoj za uspešno projektiranje,izgradnjo in uporabo novega zbiralnika, le-te so bile sledeče:

Natančno izmera starega vodozbirnega sistema in izdelava ustrezne izvedbene

dokumentacije.

Zamenjava strešne kritine.

Izdelava projektne dokumentacije, pridobitev potrebnih dovoljenj in soglasij ter zagotovitev virov finansiranja.

Izgradnja.

Leta 2004 smo po sezoni izpraznili celoten star vodozbirni sistem ga temeljito očistili in razkužili.Istočasno so bile opravljene natančne izmere in določene višinske točke poameznih elementov sistema. Na osnovi dobljenih izmer je bil sedaj celoten vodozbirni sistem vrisan v tloris in prerez koče.To je bila osnova za pristop k projektiranju dodatnega vodnega zbiralnika.

Leta 2006 je bila izvršena obnova strešnega stola in zamenjava strešne kritine S tem smo dobili higijensko neoporečno vodozbirno površino, ki je eden osnovnih pogojev za pridobitev higijensko neoporečne vode

Leta 2008 je bila sprejeta odločitev za pristop k pripravi projektne dokumentacije, pridobitev  vse potrebne upravne dokumentacije in izdelavo investicijskega projekta za pridobitev virov finansiranja.

Na osnovi večletnih opazovanj, merjenj porabe vode in razgovorov ter ogledov vodozbirnih sistemov planinskih postojank podobne velikosti, kot je naša, smo ugotovili, da bi skupna zmogljivost vodozbirnega sistema 100 m3 zadoščala za premostitev več kot dvomesečnega sušnega obdobja. Na tej osnovi je bila sprejeta odločitev, da se pristopi k izgradnji dodatnega vodnega zbiralnika zmogljivosti 70 m3.

V začetku smo bili v dilemi za kakšen zbiralnik se odločiti, bili so različni predlogi kot: vkopana kovinska cisterna, v serijo vezanih več plastičnih vkopanih cistern, montažna gradnja iz betonskih elementov,ali klasična betonirana izvedba. Dilema je bila tudi, kakšna naj bi bila povezava z starim zbiralnikom.možnosti je bilo več, sifon, natega ali preliv. Po posvetovanjih z nekaj izvedenci za to področje smo se odločili za klasični betonski zbiralnik, ki bo povezan z starim zbiralnikom preko preliva.Lociran pa bi bil vzdolž JZ strani koče v odaljenosti 3 m.

Odločili smo se tudi za izgradnjo novega modernejšega peščenega filtra, ki je lociran na SZ stani koče. S tem bo zagotovljeno efektivnejše čiščenje vode in zaradi lažje dostopnosti tudi lažje vzdrževanje in čiščenje.

Na osnovi gornjih odločitev je bila izdelana projektna naloga. izdelane so bile potrebne geodetske meritve in pridobljena lokacijska informacija.

Projektno dokumentacijo je v celoti izdelal u.d.i.a. Rado Zgonik z sodelavci, ki je znan kot velik izvedenec za tovrstne objekte.

Pridobljena so bila vsa potrebna soglasja za pridobitev gradbenega dovoljenja, ki je bilo izdano v začetku novembra 2008. Predhodno je bil izdelan tudi projekt za izvedbo ( PZI ).

Istočasno z projektno dokumentacijo je bil izdelan tudi investicijski program s katerim smo kandidirali za pridobitev dela sredstev pri Fundaciji za gradnjo športnih objektov.

Izgradnja je potekala v lanskem letu.Sredi marca 2009 smo dobili od Fundacije sklep o ugodni rešitvi naše vloge. Dobili smo odobrenih 25.116,00 EUR nepovratnih sredstev, kar je predstavljalo 50 % predračunske vrednosti. Od sponzorjev sta nam odobrili Občina Tolmin 4.000,00 EUR, Zavarovalnica TRIGLAV pa 1.500,00 EUR,ostalo pa so bila lastna sredstva. Tako smo lahko zaključili finančno konstrukcijo.

V aprilu je bil izvršen razpis in dokončna odbira izvajalca. Od treh ponudnikov je bil kot najugodnejši ponudnik izbran GSN Metod Kavčič s.p. iz Zatolmina.

Strokovni nadzor pa je vršil u.d.i.g. Borut Rovšček.

Gradbena pogodba je bila podpisana 21. maja.

Z gradbenimi deli se je pričelo 16. junija.Potek gradbenih del je bil odlično organiziran, tako da so dela, kljub neugodnemu vremenu, potekala nemoteno in so bila zaključena do 25. julija, kar je bilo pet dni pred rokom. Do navedenega dne je bilo gradbišče pospravljeno,zaščitna ograja odstranjena, da so gostje lahko neovirano prihajali do koče. Naprej so se vršila še razna zaključna dela, kot: montaža cevnih armatur, vstopnih lestev, pokrovov in pretokov v peščenem filtru. Za dokončanje vseh del je bilo potrebno izprazniti stari zbiralnik Zato je bilo potrebno počakati do konca sezone, ker bi sicer koča ostala brez vode. Stari zbiralnik je bil izpraznjen 29.septembra. V naslednjih dneh je bila izvršena dokončna povezava novega peščenega filtra z starim in novim zbiralnikom.Opravljeno je bilo tudi temeljito čiščenje in dezinfekcija starega zbiralnika Izvršena je bila tudi povezava strešnih odtokov na nov vodozbirni sistem.

V tem časuje bil izvršen geodetski posnetek novega stanja in izdelan geodetski načrt.Izdelan je bil  projekt izvedenih del ( PID ).Zbrana je bila vsa potrebna dokumentacija ( atesti,izjave, razni zapisniki in drugo ) in vložena vloga za tehnični pregled. Le ta je bil opravljen 12. novembra. Trenutno poteka postopek pridobitve uporabnega dovoljenja.

Stroški investicije:                1.)  Gradbena dela                         38.304,00 EUR

 

                                          2.)  Obrtniška dela                         10.307,00     

 

                                          3.)  Projekti in strokovni nadzor        3.846,00   

 

                                                                               Skupaj:   52.457,00 EUR

 

Viri finansiranja:                   1.)  Fundacija za grad. šp. objektov 25.116,00  EUR

 

                                           2.)  Občina Tolmin                           4.000,00   

 

                                           3.)  Zavarovalnica TRIGLAV             1.500,00    

                                           4.)  Lastna sredstva                       21.841,00   

 

                                                                                Skupaj:   52.457,00  EUR

Pri tem je poudariti, da so bila vsa dela opravljena v okviru planirane vrednosti in ni bilo prekoračitev.

 

Ob tej priliki se iskreno zahvaljujemo Občini Tolmin in Zavarovalnici TRIGLAV za prispevana sponzorska sredstva, ki so nam še kako olajšala zaključitev finančne konstrukcije.

Posebej se še zahvaljujemo županu g. Urošu Brežanu, ki je kot član pristojne komisije pri fundaciji za gradnjo športnih objektov, zastavil svojo besedo in glas, za ugodno rešitev naše vloge.

Prav posebna zahvala pa gre izvajalcu gradbenih del Kavčič Metodu in njegovi ekipi za solidno opravljeno delo.

Z uspešno izgradnjo dodatnega vodnega zbiralnika je bila izvršena zadnja velika investicija v kočo. V prihodnosti bodo gotovo potrebna še razna večja, ali manjša obnovitvena in vzdrževalna dela, vendar še zdaleč, ne finančno ne tehnično tako zahtevna, kot je bila lanska in vsa ostala v preteklih letih.

V tem letu nas, poleg običajnih čakajo še sledeča dela:

Pridobitev uporabnega dovoljenja za vodni zbiralnik. To bo izvršeno čim se bo otoplilo, da bomo ponovno dezinficirali in napolnili preko zime izpraznjeno vodovodno omrežje v koči ter opravili potrebne kemijske in bakteriološke analize, ki so pogoj za pridobitev uporabnega dovoljenja.

Rušenje starega peščenega filtra in ureditev novega prostora za akumulatorje, kot ločen požarni sektor. Kar je nepreklicna zahteva požarnega inšpektorja.

Nabava in montaža novih rezervoarjev na podstrešju, za napajanje vodovodnega omrežja v koči.

Obnova sanitarij v koči.

Izvršitev naštetih nalog, bo vsekakor odvisna od razpoložljivih sredstev in s tem v zvezi sprejete prednostne vrste, glede na nujnost izvedbe.Tudi letos bo potrebno veliko požrtvovalnega dela članov GO; UO in društva, da bomo zadane naloge izvršili.

Ob upoštevanju številnih pohval, pohvalnih vpisih vknjigi gostov in zapisih na spletu, ocenjujemo, da smo skupaj z osebjem v danih okoliščinah, skušali storiti čim več, da bi se gosti pri nas lepo počutili in da bi bil rezultat poslovanja čim boljši, to pa nam žal iz prej navedenih razlogov ni najbolj uspelo.

Na koncu mi dovolite, da izrečem iskreno zahvalo osebju koče. Prav posebno pa vsem tistim zvestim članom društva, ki so v lanskem letu z požrtvovalnim delom ob delovnih akcijah in pomoči pri delu v koči odločilno pripomogli k uspešni izvršitvi zadanih nalog.

Tolmin, 20. marec 2010                                                      

Gospodar PD Tolmin

Jože Mežnar

 

                                                                   

 

Natisni E-naslov